středa 3. června 2015

Recenze: Zůstaň se mnou



Série: Počkám na tebe

    25557610
  •          Originální název: Stay with Me
  •          Autor: J. Lynn
  •          Překlad: Renata Heitelová
  •          Nakladatelství: Baronet
  •          Rok vydání: 2015
  •          Počet stran: 456
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: V jednadvaceti nemá studentka Calla moc zkušeností. Nikdy se nelíbala, nikdy neviděla oceán, nikdy nebyla v zábavním parku. Jak vyrůstala, byla svědkem událostí, které by žádné dítě vidět nemělo. Stále si v sobě nese fyzické a emocionální jizvy ze soužití s drogově závislou matkou, jež tají přede všemi, včetně nejbližších kamarádů na univerzitě. Bezpečná zeď, kterou si Calla kolem sebe pečlivě vystavěla, se však rozpadne, když zjistí, že jí matka ukradla peníze na studium a zanechala na její jméno velký dluh. Teď se Calla musí vrátit do malého města, které chtěla navěky nechat za sebou, a opět napravit matčino nezodpovědné chování. Mona však není nikde k nalezení. Místo ní nalévá za barem drinky vysoký a sexy Jackson James...

Recenze na předchozí díl - Buď se mnou

Obálka: Obálky k této sérii jsou prostě úžasné. Zůstaň se mnou mě ale okouzlilo ze všech nejvíc. Moc se mi líbí, že je obrázek i pod přebalem a je krásně růžový. Také mě trochu překvapil název, protože je totožný s filmovým zpracováním knihy Jestli zůstanu.

.Proč jsem si knihu vybrala: Poslední dobou si čím dál častěji vybírám knihy z nakladatelství Baronet. Jejich New Adult knížky jsou jedny z mála, které opravdu odpovídají zařazení. Zůstaň se mnou je už třetí díl a já  jsem zvyklá dočítat i mnohem méně kvalitní série, než je tato.
 
"Chystal se mě políbit a já ho neměla v plánu zastavit." (strana 129)

Děj: Calla se snaží žít nenápadný život vedle svých úžasných přátel a nijak se neprojevovat. Prošla si ošklivými zážitky z dětství a problémový vztah s věčně zdrogovanou matkou na psychice nepřidá. Calla se proto soustředí na studium na vysoké škole a svou minulost nechává za sebou. 

Když se však dozví, že matka vybrala všechny našetřené peníze ze studentského účtu, rozhodne se vrátit do svého rodného města a matku najít. Nic ale nevychází tak, jak Calla plánovala. V matčině hospodě se setkává s Jaxem a věci se začínají měnit...

„Nikdo, koho mám aspoň trochu rád, na té pohovce nespí.“ (strana 203)

(8) TumblrHodnocení: Mám ráda knížky J. Lynn. Umí psát povzbuzující stylem psaní, ve kterém ukazuje, že ať už jste si prošli čímkoliv, pořád je šance vést šťastný život. Příběh je celkem zamotaný, ale zároveň snadno pochopitelný a svižný.

Calla je komplikovaná postava, která si příliš nevěří a je zajímavé pozorovat, jak se postupem děje vyvíjí její osobnost a s tím i přijetí vlastního těla plné jizev.  Pak je tu Jax a nebyla by to J. Lynn, která by nevykreslila kluka žhavějšího než samo slunce. Jax je mi od začátku sympatický a části s ním jsou skvělé. Přítomnost známých postav z minulých dílů nijak zvlášť neoceňuji, ale chápu, že pro soudržnost celé série to není špatný nápad.

"Chystala jsem se něco namítnout, ale došlo mi, že to nemá smysl." (strana 347)

Autorka se nebojí mixovat napínavé části s těmi romantickými a děj je dokonale vyvážený. Zůstaň se mnou je pro mě zatím nejlepší knihou od J. Lynn. Za romantickým příběhem je mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 95 %
·         Děj: 85 %
·         Love story: 85 %

Celkový dojem: 88 %

    Peligros de combinar bebidas energéticas con alcohol - Entérate Ahora
  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

Žádné komentáře:

Okomentovat