sobota 17. ledna 2015

Recenze: Pekáč buchet



Čtení, které smlsnete jako pralinku.

  •          Autor: Kateřina Petrusová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran: 160
  •          Vazba: Vázaná

Anotace: ONA Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára. ON Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš. Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? 

 
http://instagram.com/grubassek/Obálka: Přijde mi vtipná, originální a ohromně pozitivní. Navíc ladí k předchozí knížce S hlavou v oblacích (pejru). 
 
"To na mě bylo trochu složitý. Ve zkratce: nepřemýšlej, užívej si." (strana 96)

Děj: Klára pracuje jako redaktorka a její největší vášní je vaření. Vede svou rubriku s recepty a s nadšením připravované dobroty konzumuje. Matouš je mladý sportovec a má rád adrenalin. Když musí Klára zastupovat svou nemocnou kolegyni, seznámí se s Matoušem. Rozhovor do časopisu proběhne všelijak a Klára je přesvědčená, že Matouše už vidět nepotřebuje. Jenže pekáč buchet ještě neřekl poslední slovo...

"To není narážka na mě, že ne?" (strana 58)

Hodnocení: Mám ráda styl psaní Katky Petrusové. U každé knížky mám pocit, že jdu na jistotu a nečeká mě žádné zklamání. Pekáč buchet je další z "jednohubkové" série a bylo mi jasné, že se musím do čtení pustit co nejdřív. Doslova se mi sbíhaly chutě!

Každá kapitola začíná receptem a můžu říct, že jsem při čtení myslela na jídlo každou chvíli. Pořád jsem odbíhala pro sušenky a slibovala si, že své minimální kulinářské schopnosti obohatím alespoň o pár receptů z knížky. 

„Fajn! Ale nemyslím pořád jenom na jídlo. Myslím i na sex.“ (strana 31)

ᴀɴᴛωɴɪᴀ
Poprvé vidím u Katky Petrusové hlubší a smutnější téma, které se projeví až ve druhé půlce knihy. Asi na to u těchto typů knížek nejsem moc zvyklá, a proto mě to zarazilo. Zase musím uznat, že jsem takovýhle vývoj vůbec nepředpokládala a na rozdíl od S hlavou v oblacích (pejru) vůbec neodhadla co se bude dít. 

Když bych měla Pekáč buchet zhodnotit v porovnání s ostatními knihami od Katky Petrusové, tak z toho bohužel vychází nejhůř. To samozřejmě není žádná katastrofa, protože laťka je nastavená opravdu vysoko.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 85 %
·         Děj: 80 %
·         Love story: 80 %

Lunch at Château ViszCelkový dojem: 81 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

1 komentář: