čtvrtek 18. prosince 2014

Recenze: S tebou už nikdy




Představte si, že byste našla toho pravého... a pak zjistila, že se ho nemůžete zbavit?

    https://obalky.kosmas.cz/ArticleCovers/184181_big.jpg
  •          You're The One That I Don't Want
  •          Autor: Alexandra Potter
  •          Překlad: Dagmar Brejlová
  •          Nakladatelství: Kristián
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 360
  •          Vazba: Vázaný

Anotace: Když Lucy v osmnácti potká Nata, je to láska na první pohled. Lucy má jasno: on je ten pravý. V opojení první lásky se ti dva při západu slunce políbí pod benátským Mostem vzdechů a - jak praví legenda - jsou navždy nerozlučně spjati. Avšak o deset let později už jeden o druhém skoro neví. Tedy až do té doby, než je osud znovu svede dohromady. Znovu. A znovu. A zase. Už se to nezdá být tak báječné jako tenkrát v Benátkách, ale pokud Nate není ten pravý, proč je tak zatraceně těžké se s ním rozejít? Romantický příběh plný humoru o tom, jak to vypadá, když se dívčí sen o nalezení toho pravého splní do puntíku.

Obálka: Knížku na recenzi jsem dostala bez původního přebalu, takže jsem celou dobu byla odkázána na celkem nevýraznou vazbu v mdlé, zelené barvě. O hřbetu, který se do knihovničky vůbec nehodí radši nemluvit. Vypravila jsem se do knihkupectví, abych viděla, jak knížka vypadá s obálkou a můžu říct, že je to o sto procent lepší. Obálka se mi moc líbila, hlavně barevně. Dokonce i ta zelená barva vypadá na přebalu hezky!

UntitledProč jsem si knihu vybrala: Od Alexandry Potter jsem zatím nečetla žádnou knihu, to ovšem neznamená, že bych o ní nic neslyšela. V různých časopisech jsem nacházela zábavné rozhovory a v knihkupectví byly obří plakáty, které se daly těžko přehlédnout.   

Protože už stihla autorka vydat více knížek, nemohla jsem se rozhodnout, se kterou začít. Nakonec jsem si vybrala S tebou už nikdy, která se v originále jmenuje hodně podobně jako moje oblíbená písnička z Pomády.

„Dopadne to dobře. Víc než dobře!“ (strana 94)

Untitled | via TumblrDěj: Osmnáctiletá Lucy zažívá v Benátkách nejlepší chvíle svého života. S pohledným Natem vytvoří dokonalý pár a je si naprosto jistá, že je ten pravý. Bohužel je vzdálenost a čas od sebe oddělí a nadějná dvojce se rozejde. 

Lucy se přes tuhle letní lásku nikdy pořádně nedostane, a když se přestěhuje do New Yorku, do místa, kde má bydlet i Nate, stále vnitřně doufá, že by se mohli setkat. Náhoda jí skutečně přeje a po deseti letech se s Natem zase setkává a začíná s ním zase chodit. Problém je, že to vůbec není takové, jak si po dlouhá léta předstvovala...

."Nic. Ani jedna zpráva. Žádný nepřijatý hovor. Nic." (strana 138)

Hodnocení: Stylu psaní Alexandry Potter rozhodně nelze odepřít nadšení. Z každé stránky je vidět, že si psaní užívá. Kniha se čte opravdu rychle, protože je napsaná velmi jednoduše. Navíc je celý děj hodně odlehčený a uvolněný, takže nehrozí, že vás čtení přestane bavit. Samozřejmě některé části jsou přeslazené, jiné málo uvěřitelné a některé prostě jen divné, přesto se mi knížka celkem líbila.  

"Kéž by muži byli jako newyorské taxíky, a kdyby měli zájem o vztah, rozsvítilo se světýlko." (strana 189)

boyxgirlHlavní hrdinka mě chvílemi štvala, je přesvědčená, že je největší smolařka na světe a hodně to dává najevo. Postavy obecně nejsou moc propracované, ani je nebude zbožňovat a obdivovat. Kniha na mě dělá pocit, jako kdyby vznikala při posezení s kamarádkami na kávě. Autorka z psaní pro Cosmopolitan pochytila čistě ženský styl, takže si myslím, že moc pánů by nezaujala.

S tebou už nikdy je hodně odpočinková knížka. Teď o Vánocích by neměl být problém udělat si volno a jestli máte rádi knížky plné vtipně odlehčené romantiky, tak se nechte okouzlit.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 70 %
·         Love story: 75 %

12 Fights every Couple Has Celkový dojem: 75 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Kristián.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

1 komentář:

  1. No teda, zase slyším o Alexandře Potter. :D Na rozdíl od tebe se mi moc obálka nelíbí, ale zas anotace nezní špatně.

    OdpovědětVymazat