pondělí 17. listopadu 2014

Recenze: Hrej férově



Série: The Game

    http://www.knihygalatea.cz/wp-content/uploads/Emma_Hart_Hrej-Ferove_velka.png
  •          Originální název: The Right Moves
  •          Autor: Emma Hart
  •          Překlad: Martin Kolašín
  •          Nakladatelství: Galatea
  •          Rok vydání: 2014
  •          Počet stran: 224
  •          Vazba: Pevná

Anotace: Abbi Jenkinsová už ani nedoufala, že by někdy opustila zdi ústavu pro duševně choré, kde musela strávit celý poslední rok. Moc dobře ví, že jedinou šancí, jak se vyrovnat s depresemi, které jí každý den ničí mysl, je balet, který je pro ni víc než jen pouhým koníčkem. Balet na prestižní umělecké škole Juilliard v New Yorku je tím jediným, co jí dává touhu žít. Něco, k čemu se může upnout. Blake Smith opustil Londýn z jednoho jediného důvodu, a to i přesto, že nikdy nechtěl utíkat před bolestnou minulostí. Nikdy však nepředpokládal, že potká Abbi – dívku, jejíž oči jsou plné smutku a utrpení. Čím více se dozvídají o své minulosti, tím více se musí ptát sami sebe, zda existuje ještě něco, co by je mohlo zachránit…

Recenze na první díl - Hrej hráčem
Recenze na druhý díl - Hrej tajně

danceObálka: Že bych byla největším fanouškem zelené barvy, to se říct nedá, ale obálka k Hrej férově je prostě úchvatná. Miluju obálky k celé sérii!

Děj: Abbi se po rozchodu s Piercem úplně sesypala, na rok skončila v ústavu a ví, že překonat deprese, které ji trápí, nebude lehké. Naštěstí má silnou motivaci v podobě tance a vysněné umělecké školy. Dochází na sezení s psychoterapeutkou a jediné na co myslí je tanec. Když se v taneční třídě objeví Blake, hned to mezi nimi zajiskří. Abbi netuší, že si Blake také prošel peklem a mají mnoho společného.

"Porazila jsem krev." (strana 90)

Hodnocení: Víte jak to vypadá, když máte velká očekávání a knížka je nedokáže splnit? Ano, to se mi stalo s Hrej férově. Celá série mě zatím nesmírně bavila a Hrej férově prostě nezvládlo překonat předchozí díly. 

HardPřitom kdybych ke knize přistupovala jako k samostatné publikaci, hodnotila bych hodně vysoko. Emma Hart mě oslovila především díky humoru, minulé dva díly jsem se celou knihu smála, i když se také jednalo o těžší témata. Kniha řeší pořádné drama, ze kterého moc zábavy vyždímat nejde, oceňuji, že se autorka snažila celou věc podat stylem odpovídající situaci.

"Mám ale taky trochu strach." (strana 153)

...Přesto jsem už četla knížky, které mnohem lépe zpracovaly téma deprese, sebepoškozování a rozchodu. Emma Hart nemá tolik stránek, aby kniha byla víc autentická. Takže i když chápu, jak Abbi i Blake trpí, nedokáže mě to nějak výrazně vzít za srdce, což si myslím, že je celý problém, který s knihou mám.

Oproti předchozím dílům razantně ubylo sexuálních scén a Hrej férově je víc romantické. Líbí se mi, že autorka nemá problém pozměnit schéma celého příběhu a jde do toho přímo po hlavě. Knížka je svižná a navzdory příběhu nepůsobí jako ždímačka emocí.

just dance with me„Vede mě krok za krokem, otočku po otočce, plié po zvedačce“ (strana 98)

Některé věci jsem nemohla plnohodnotně ocenit, například sexy přízvuk Blakea, v knize nebylo nijak výrazně poznat, že by mluvil jinak. Pro vlastní potřeby jsem si představovala, že Blake mluví moravským přízvukem. Co se týče tance, tak jsem bohužel úplné dřevo a všechny názvy tanečních kreací mi zůstaly víceméně skryté, takže netuším, jak krásně Blake a Abbi tancovali.

"Ptáš se mě na otázku, na kterou ti nemůžu odpovědět." (strana 51)

Emma Hart mě velmi překvapila, sice musím Hrej férově zhodnotit jako nejslabší díl, přesto však oceňuji neohroženost s jakou se autorka nebojí přijít i v průběhu zaběhlé série. 

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 95 %
·         Děj: 70 %
Life·         Love story: 75 %

Celkový dojem: 80 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Galatea.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

3 komentáře:

  1. Krásná recenze. Tuto knihu bych si chtěla přečíst. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem první díl.. a druhý jsem tuším nakousla... a jak tak čtu tvou recenzi, tak bych si 2 a 3.díl měla rozhodně přečíst..:) Díky za tip..:)

    OdpovědětVymazat