středa 29. května 2013

Recenze - Říše temnot: Tajemný anděl

RECENZE NA PŘEDCHOZÍ DÍL JE ZDE.

Tajemný anděl
Série: Říše temnot

  •          Originální název: Dark Angel
  •          Autor:  L. J. Smith
  •          Překlad: Milena Hordinová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 208
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Šestnáctiletou Gillian zachrání před jistou smrtí podivný anděl. Stává se jejím strážcem a s jeho pomocí se dříve nevýrazná dívka stane atraktivní a populární. Vše je perfektní. Alespoň do chvíle, než začne tajemná bytost klást podivné požadavky. Co je zač tento anděl? A co ho přivedlo z onoho světa? Gillian a jejím blízkým hrozí nebezpečí. Jak bytost dostat zpátky tam, odkud přišla?

http://nd01.jxs.cz/530/652/5e75283632_19545957_o2.jpgObálka: Hady nesnáším a vážně se jich bojím. Tenhle zmijozelský had se ovšem velmi hodí na obálku a působí symbolicky. Barvy jsou krásně syté a naživo působí ještě líp než na internetu. Celkově obálka působí hodně dobře.

Další díl: Další díl série Říše temnot se jmenuje Lovci zla a vyjde v říjnu 2013.

Děj: Gillian je šestnáctiletá studentka střední školy, připadá si nevýrazná a ničím zajímavá. Když se jednou vypraví sama do lesa, málem zemře. Gillian zachrání zvláštní kluk, který se stane jejím přítelem a pomáhá jí uspět. Nikdo ho nevidí a jen Gillian je schopná slyšet jeho hlas. Nejprve ji pomůže oslnit platonickou lásku Davida a postupně i celou školu. Poradí jí jak se oblékat, malovat a našeptává jí, co má říkat.

 „Vypadá to, že jsi úplně jiná. Všiml jsem si toho už včera.“ (strana 68)

Tumblr_mi0vq4dnkf1r1b69eo1_500_largeGillian je nadšená a nevnímá přicházející požadavky od anděla. Anděl má v plánu odstranit Gillianinu rivalku Tanyu a rozhodne se použít magii. Anděl prozradí Gillian, že je velmi mocná čarodějnice a patří do Říše temnot. Gillian se začne zajímat o andělův původ a také si uvědomí, že nechce nikomu ubližovat. A anděl z toho není vůbec nadšený…

„Je to trochu jiné, než jsem čekala. Ale i já jsem jiná, než jsem si myslela.“ (strana 141)

Hodnocení: Tajemný anděl má určitě nejkreativnější záletku z doposud vyšlé série Říše temnot. Knížka mě bavila od prvních chvil a ani na vteřinu mě nenapadlo litovat, že jsem se dala do čtení. Příběh utíká, má rychlý spád a vůbec nenudí. Nejdřív jsem měla strach z velkého množství závorek (okamžiky, kdy anděl mluví k Gillian), ale pomáhají k celkové přehlednosti a ucelenosti děje.

Tumblr_lofdsemukn1qiaweco1_1280_large„Najednou se jí v hlavě ozval bouřlivý smích. Opravdový smích.“ (strana 91)

Říše temnot není moc propojená, každý díl se odehrává jinde a potkáváme jiné postavy, ale někdo přece jen zůstává. Opět se dočkáme přítomnosti upíra Ashe, který proplouvá všemi díly série. Samotná instituce dostává slovo až ke konci knihy a její působení na děj je míň výrazné, než tomu bylo v předchozích dílech. Gillian není svazována pravidly a užívá si jen výhody, které čarodějnictví nabízí. Neřeší se ani láska ke člověku, která dominovala minule. Největší pozornost na sebe strhává právě Tajemný anděl

Určitě se pusťte do čtení, jestli chcete prožít příběh s rychlým spádem, magickou zápletkou a okouzlujícím tajemným andělem.

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 85 %
Tumblr_mlfuul9vpy1s024cro1_500_large·         Děj: 85 %
·         Love story: 80 %

Celkový dojem: 83 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

2 komentáře: