středa 17. dubna 2013

Recenze - Setkání s duchem



Setkání s duchem
Série: Mezi nebem a zemí

  •          V originále: The Ghost and the Goth
  •          Autor: Stacey Kade
  •          Překlad: Eva Brožová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Rok vydání: 2013
  •          Počet stran: 216
  •          Vazba: Brožovaná

Anotace: Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

250069_213251115373995_100000673252836_681182_7056755_n_largeObálka: Obálka skvěle vystihuje název a vlastně i celý děj knihy. Alonu jsem si představovala stejně jako dívku na obálce. S Willem už tak spokojená nejsem, připadá mi starý a ne moc sympatický. Kontrastně to ovšem působí skvěle a obálky si většina holek hned všimne.

„Jsem mrtvá a tvrdnu tady. Jasně, že mám problémy!“ (strana 74)

Proč jsem si knihu vybrala: O tuhle knížku byl celkem velký zájem. Objevovala se jako hlavní výhra v blogových soutěžích (nikoho asi nepřekvapuje, že jsem opět nic nevyhrála) a recenzí přibývalo jako hub po dešti. Takže když se štěstí neusmálo v soutěži, požádala jsem nakladatelství Fragment o recenzní výtisk a dala se do čtení.

Děj: Alona je nejhezčí i neoblíbenější holka na škole a všechny nepopulární slečny by s ní okamžitě měnily. Samozřejmě to není, alespoň podle Alony, tak jednoduché - rodiče jsou rozvedení, matka je alkoholička a Alonu stojí spoustu práce udržet se na výsluní. Všechno se změní, když ji srazí autobus. Alona je mrtvá a jediný kdo ji stále vidí a slyší je školní outsider Will. 

http://data.whicdn.com/images/52287414/tumblr_mheddzYcLU1rkm1clo1_500_large.jpgAlona je pohoršená, že ji registruje jen největší spodina školy, ale zjišťuje, že se bez něj neposune dál.  Will ji odmítá jakkoliv pomoci, Alona totiž není jediný duch, který ho žádá o laskavost. Po škole se jich potuluje spousty. Blonďatá roztleskávačka jde na věc chytře a díky tomu se jí podaří získat Willovi pozornost.

 
„Zlato, ty seš v každým případě mrtvá. Jen tady nejseš jediná.“ (strana 37)


Hodnocení: Mezi velké klady knihy patří počet stránek, za jedno odpoledne máte hotovo. Uvolněný styl, kterým je Setkání s duchem napsáno, přispívá k rychločtení a u mě i přeskakování popisných částí.  Jediné co jsem musela překonat, byl odpor k Aloně. To jak se chovala, mně prostě vadilo a celou dobu jsem s tím těžce bojovala. Samozřejmě jsem věděla, že se „polepší“ a objeví pravé hodnoty. V jiných knížkách se na tuto chvíli těším, ale u Setkání s duchem to bylo falešnější než Aloniny blonďaté vlasy.

„Evidentně mě nepotřebuješ a já do školy už chodit nemusím. Jedna z mála výhod toho, že je člověk mrtvej.“ (strana 157)

Tumblr_ml0dwjeekk1rko22po1_500_largeStacey Kade se snaží podat příběh vtipně, ale ocenila bych i trochu vážnosti. Přece jenom, Alona umřela (i když mi to tak ani nepřišlo).  Na druhou stranu by asi nebylo fér čekat niterní melodrama, Setkání s duchem je prostě vtipná knížka, která si na hloubku příběhu nepotrpí. A musím uznat, že vtipných míst je opravdu hodně. Jak už těch cílených a někdy i těch co v plánu nebyly.

Když ke knížce přistoupíte s lehkou nadsázkou a nebudete si dělat hlavu s logikou věci, tak si Setkání s duchem maximálně užijete!

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 80 %
·         Děj: 65 %
·         Love story: 60 %
59188_357196581050820_315094729_n_large 
Celkový dojem: 68 %

  • Za věnování recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Fragment.
  • Knížku si můžete objednat ZDE.

Zdroje:

9 komentářů:

  1. Rozhodne si to chcem prečítať. Vyzerá to skvele 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Tá obálka je podľa mňa hrozne gýčová, ale príbeh samotný by ma sa mi mohol zapáčiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to zkusit, ale určitě to má něco do sebe!! :)

      Vymazat
  3. Ja už sa nemôžem dočkať, kedy si konečne túto knihu prečítam. Mala som na ňu zálusk ešte keď bola v AJ, takže už sa teším :D Po tých knihách, pri ktorých som plakala vodopády, potrebujem niečo vtipne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda! Někdy to chce něco, u čeho se člověk pořááádně zasměje :)

      Vymazat
  4. Práve na takúto vtipnú knižku mám chuť, na 100% si ju mám v pláne kúpiť :)

    OdpovědětVymazat
  5. pekna recenze :)
    taky jsem o ni hodne slysela a zajimala me, proto jsem si ji poridila, ale jeste jsem si na ni bohuzel nenasla cas :/

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkná recenze :) Knihu bych si ráda přečetla, protože vypadá opravdu zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  7. Velmi příjemná kniha, moc pěkně se čte :)

    OdpovědětVymazat