Recenze - Rozdělená srdce

•          Autor: Bettina Belitz
  •          Překlad: Dagmar Steidlová
  •          Nakladatelství: Fragment
  •          Počet stran: 480
  •          Vazba: vázaná
  •          Rok vydání: 2012

Anotace: Po přestěhování je sedmnáctiletá Elisabeth naštvaná snad na celý svět - přišla o všechny kamarády, na venkově není moc příležitostí k zábavě a navíc rodičům to tam naprosto vyhovuje. Všechno změní setkání s Colinem. Proč ji tento kluk od začátku neuvěřitelně přitahuje, to nedokáže vysvětlit. Chová se divně, odtažitě a dává Elisabeth jednu hádanku za druhou. Jaké je jeho tajemství? Co skrývá? Svým pátráním odhalí Elisabeth pravdu - její rodině, Colinovi i jí hrozí velké nebezpečí.

Obálka: Je krásná, sice jednoduchá, ale o to víc zajímavá. Beztak nemám ráda přeplácanost. Ladí mi i styl písma v názvu. Celkově je provedení moc milé, nemám výhrady.

Proč jsem si knihu vybrala: Prvotní impuls dal už samotný název knihy. Rozdělená srdce zní naprosto skvěle. Když jsem se dozvěděla, že je autorka Němka, byla jsem ještě víc zvědavá. Po skvělé sérii drahokamy od Kerstin Gierové, jsem se těšila na dalších triumf německé autorky.

Děj: Elizabeth se s rodiči přestěhuje do příšerného zapadákova a začne tady chodit do školy. Z nového prostředí je pořád unavená a trápí ji podivné sny. Rodiče se radují z nového domku a Elliiny starosti neberou vážně. Elizabeth se snaží začlenit, ale zjišťuje, že to nebude úplná hračka. Za podivných okolností se seznámí s Collinem, který vede kurzy karate na škole, a pak to všechno začne… Ellie musí na Collina pořád myslet. Ve škole se jí nedaří zapadnout, sny se zhoršují a rodiče z ní začínají být zoufalí. Na párty ve stylu 80. let se Collin chová ještě podivněji. Odveze Ellie domů, ale při seznámení s Elliiným tatínkem dojde ke střetu. Ellie dostane zákaz stýkat se s Collinem, protože je prý nebezpečný. Od Collina se Ellie dozví, že její táta je polokrevník – tvor, který lidem bere sny. Ani Collin není obyčejný kluk. Je zmor – nesmrtelný a velice mocný tvor, který se živý sny. Collin se ale snaží být hodný a živí se pouze zvířecími sny…

Hodnocení: Zbožňuju tématiku snů (třeba Počátek je naprostá bomba), takže nápad byl určitě trefa do černého. Problém je spíš ve zpracování. Nechci nijak kritizovat styl psaní autorky, ale myslím si, že s natahováním děje to celkem přehnala. V knize se dá najít hodně kapitol, kde se nic neděje. Hrozně dlouho trvalo, než se vůbec ukázala zápletka a čekat 200 stran, to je prostě moc.

Je to vážně škoda. Dalo se to napsat výstižněji, bez zbytečných popisů a hlavně s míň stranami. Kdyby Rozdělená srdce vyšla před pěti lety, byl by to bez pochyby trhák, ale teď je to jen průměrná kniha, která se rychle vymaže z paměti. Na druhou stranu jsem nebyla moc zklamaná, čekala jsem jemný melancholický příběh, který je zaměřený na niterní pocity a to se skvěle splnilo.

Takže jsou Rozdělená srdce milý příběh se zasněnou Ellie? Nebo nudná kopie Stmívání? Ať se každý rozhodne sám. Já mám z Rozdělených srdcí rozdělenou hlavu.

Ukázka:Dělám bojový sport, protože mi pomáhá snít. Denní sny. O ty noční jsem od té události definitivně přišel.“ (strana 385)

·         CZ obálka: 95 %