Recenze - S osudem v zádech

•          Nakladatelství: Mladá Fronta
  •          Počet stran: 208
  •          Vazba: Vázaný
  •          Vydáno v ČR: 2010

Zajímavost: Kniha v roce 2007 dostala ocenění Carnegie Medal.

Anotace:
 Co byste dělali, kdyby vás osud začal pronásledovat? Patnáctiletý David Case má od jisté chvíle pocit, že si s ním Osud pohrává jako kočka s myší. Rozhodne se proto pozměnit identitu, aby se mu ukryl. Změní si jméno, image, nakonec i odejde z domova, a zaplétá se do sítě podivných nehod a náhod. Zamiluje se do starší dívky. Má svůj život pod kontrolou? A pokud ne, kdo ho tedy má v rukou? Vynikající příběh o dospívání, přirovnávaný k slavnému románu J. D. Salingera Kdo chytá v žitě.

Obálka:
Anglická obálka mi připadá víc reálná.  Kluka na obálce si lehce spojuji s hlavním hrdinou Davidem /Justinem. Škoda jen, že není tolik barevná. Česká obálka prozrazuje víc o ději. Působí depresivněji. Barevné kombinace jsou skvělé. Hodně černé a zelené barvy. Fialový kruh dodává celé obálce na efektu. Spojení zelené a fialové evokuje závist.
Pocity po dočtení: Snad mě nikdo nesleduje!

Hodnocení:
Davidovi Caseovi je 15 a cloumá s ním puberta. A to pořádně. Změní si jméno (z toho název v originále Just-In-Case), nakoupí nové oblečení a začne sportovat. K správné pubertě patří i nesprávná láska, takže asi nikoho nepřekvapí, že Justin je zamilovaný do 19leté Agnes, která ráda fotí. Že Vám to přijde málo? Samozřejmě je ve všem háček, Justina totiž pronásleduje osud!

Justina pronásledují chmurné myšlenky a jediné co ho těší je jeho malý bráška Charlie. Dokonce se rozhodne odejít z domu a nějaký čas žije na letišti, kde se cítí spokojený. Pak ale přijde „rána“ osudu. Letiště je zničeno a Justin má pocit, že za všechno může on.  Depresi nepřidá ani románek s Agnes. Agnes má Justina ráda jen jako kamaráda. To vede k zhoršení už tak špatné nálady a Justin se stěhuje ke kamarádovi Peterovi. Konec knihy překvapí a zároveň vede k zamyšlení.

Hodnocení: Kdybych měla knihu zhodnotit, patřila by k průměrnému čtení. Kniha je podle nakladatelství určena dětem od 10 let. To mě popravdě překvapilo. Některé scény se opravdu nezdají být určené dětem ve věku 10 let, ale zase si říkám: Kdo dnes bere vážně poznámky od kdy je to či ono vhodné? Spíš bych pochopila vyšší rating, aby nakladatelství nalákalo více čtenářů na zakázané ovoce.

Nej myšlenka:  „Netvař se tak vyděšeně. Nemusíš nic dělat. Jsi perfektní takový jaký, jaký jsi.“

Procenta - aneb jak se mi líbí:

·         CZ obálka: 75 %